I artikkelen “Exploring democratic relations in higher dance education. A case study” av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre var problemstillingen følgende: “Can we identify how a democratic learning space is realized and taught? Our premise is that the word ‘democracy’ connotes not only a civil right to participate in society and its decisions, but the right to have a voice of one’s own, to engage in a constant effort to achieve greater freedom, and to protest against repression of any kind. As the Nordic model is built on a philosophy of empowerment, equality, rights, participation, and so forth, the question we wish to examine is how and how much these precepts are respected in dance education and bodily performance.”
Artikkelen ble utgitt som del av den fagfellevurderte antologien “The nordic model and physical culture” (Tin, Tangen, Giulianotti), Routledge Research in sport, Culture and society, 2020 (ISBN 978-0-367-33500-7).
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”
Artikkelen ble skrevet på bakgrunn av et kunstnerisk utviklingsarbeid som resulterte i forestillingen Postkoreografer, gjennomført på HFDK av førsteamanuenser Caroline Wahlström Nesse og Marius Kjos. Studentene ved Høyskolen for dansekunst var i dette prosjektet skapende og utøvende dansekunstnere i et kollektivt kunstnerisk verk, der de jobbet tett med kunstneriske veiledere Nesse og Kjos. I tillegg deltok faglige veileder og førstelektor Karstein Solli (stemme og kommunikasjon). Det kunstneriske resultatet ble vist som del av første års eksamen i 2017.
Forskningsprosjektet ble første gang presentert av Gunn Engelsrud og Camilla Myhre i innlegget «Democracy and destabilization of power in Dance Education” under den 13. internasjonale NOFOD-konferansen «Dance and democracy» 16. juni 2017 i Göteborg.
Gunn Engelsrud presenterte deretter prosjektet under en workshop kalt “Art and Empirical Research seminar», på Solstrand, Bergen.
Resultatet av case studyen ble oppsummert bl.a. på denne måten: “This case study provides strong evidence that higher dance education students are capable of being involved in democratic processes and deserve to be, not least in difficult and challenging negotiations to develop high-quality compromise solutions.”